مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان از وزش باد شدید در زابل برای دومین روز با سرعت ۱۱۱ کیلومتر در ساعت خبر داد.

طوفان گرد وخاک - گرد و غبار

به گزارش همشهری آنلاین، محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: وزش باد شدید با بیشینه سرعت ۱۱۱ کیلومتر بر ساعت بامداد امروز زابل را درنوردید و گرد و غبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به ۱۵۰۰ متر کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۸۳ کیلومتر در ساعت رسید، تصریح کرد: این طوفان دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۲ هزار متر کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: غبار حاصل از طوفان منطقه سیستان دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زاهدان در شبانه‌روز گذشته به ۲۵۰۰ متر و در ایستگاه هواشناسی خاش به ۳ هزار متر کاهش داده است.

وی بیان کرد: این طوفان همچنین باعث افزایش گرد و غبار در شهرستان‌های ایرانشهر، میرجاوه، سراوان و مهرستان و بخش نصرت‌آباد شده است.

به گفته حیدری، تا چهارشنبه ـ با تشدید جریانات شمالی ـ در شمال استان وزش باد شدید و گرد و خاک، در برخی نقاط طوفان گرد و خاک، کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا و اختلال در تردد پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: پنجشنبه قدری از شدت وزش باد کاسته شده و مجددا از جمعه سرعت باد افزایش می‌یابد. همچنین در این مدت در نواحی مرکزی، نوار غربی و مرز شرقی استان وزش باد و گرد و خاک با شدت کمتر نسبت به نواحی شمالی و افزایش غبار پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان از شهروندان خواست از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان در زمان غبارآلود شدن هوا خودداری و احتیاط در ترددهای جاده‌ای و محافظت از گلخانه‌ها و محصولات را در نظر بگیرند و همچنین از کار در ارتفاعات جدا پرهیز کنند.

کد خبر 864002
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha